NV5

NV5 var ursprungsautopeden.

Mest småplock

Just nu testas en renoverad äldre motor på ramen. Kolven värmenöp vid första körningen så det gäller att ta det lite lugnt och gubbköra. Jag uppdaterar hela tiden sidan med tips som kommer in och jag tycker det är joggens … Läs mer

Publicerat i NV5

Trimmat!

Efter förra färdens kedjehaveri (!) och även viss förstörelse av kuggarna på drevet, inhandlades ny kedja och drev från Erik Linding.Se till att den lilla förlängningen medföljer. Eventuellt behövs två stycken kedjebitar tas bort. Görs med fulverktyg eller kedjeknäckare. Passade … Läs mer

Publicerat i NV5

Det blev svart!

Nu är det lite bättre varv på motorn faktiskt. Så bra att det blev svart både fram och bak. Båda lamporna i framlyktan blev blåsvarta och därbak gick bara tråden sönder. Kjell&Co har faktiskt lämpliga E10-lampor. Dock hade min lokala … Läs mer

Publicerat i NV5

Omlindat är bra!

Efter att ha modifierat ett antal blåa STEFA / JOFA-spolar så att de skall passa i Autopedens elskåp tyckte jag det var dags att prova omlindat. Skickade de trasiga spolar jag hade till lindom.nu och satte mig att vänta på att Posten … Läs mer

Publicerat i NV5

NV5:an går som själve…

Efter att ha bytt ut tändspolen mot en modifierad STEFA-spole går NV5:an som ett spjut. Inga mystiska stopp noterade. Dock är släpskorna lite väl långt bort, så ett försök att borra upp hålen skall göras.

Publicerat i NV5

NV5-an tog semester

Efter en knackig åktur på 2 mil så stannade NV5:an. Efter att ha pillat loss tändstiftet kunde det surt konstateras att det saknades blixt. Dags för lite renovering kanske.

Publicerat i NV5