M578
Snart är den på väg hem till garaget. Har bara sett den på svag bild. Men den var ju så snygg! Blir till att jobba med Autosol och vax för att få fram lite snyggt blänk. Har hört allt möjligt … Läs mer →
Snart är den på väg hem till garaget. Har bara sett den på svag bild. Men den var ju så snygg! Blir till att jobba med Autosol och vax för att få fram lite snyggt blänk. Har hört allt möjligt … Läs mer →
Nu har så äntligen momentarmen kommit från rull.se och den tillsammans med en specialbricka på ledningssidan för bästa symmetri är det rullning igen. Dock har det uppstått en del vibrationer. Vi får se vad som händer. … Läs mer →
Ibland är det konstigt med Autopeder. Det finns ju inte så hemskt många fel som kan finnas på en hoj, eller hur? * Elektriskt – spolar, kondensatorer, tändstift, svänghjul, sladdar, brytare och något förbannat jordfel. * Mekaniskt – ingen bensin … Läs mer →
Tyvärr har jag inte tid med detta projektet just nu. Motorn har visat sig ha ett stort vridmoment vid start och har lyckats att förstöra infästningen för bakhjulet. Har en lösning på lut, men jag måste se att pryttlar finns … Läs mer →
Efter att ha bytt ut tändspolen mot en modifierad STEFA-spole går NV5:an som ett spjut. Inga mystiska stopp noterade. Dock är släpskorna lite väl långt bort, så ett försök att borra upp hålen skall göras.
Läs mer →Efter en knackig åktur på 2 mil så stannade NV5:an. Efter att ha pillat loss tändstiftet kunde det surt konstateras att det saknades blixt. Dags för lite renovering kanske.
Läs mer →Just nu sliter jag med att få 54:an att gå! Provar alla möjliga kombinationer men det är surt, inte bara för räven utan även tändstiftet. Gnista finns, bensin finns. Skall prova med NV5:ans förgasare, den fungerar ju.
Läs mer →Nya slangklämmor, men det spelade ingen roll. Inne i garaget startar den, men ute på gatan….nä… Stiftet är blött, men inte jätteblött, så jag skall inspektera kanalerna lite bättre i förgasaren. Men ett 24″ centralstöd har den fått, och numera … Läs mer →
Elopeden är nu nästan klar. Testkörd, fast utan bromsar. Tur att det finns hederliga träskor! Det som står kvar att lösa är: Var förvara kraftenheten? Hur ordna broms där bak? Det första har jag fått sponsring till! En cykelväska som … Läs mer →
117 B 1954 i verkstaden (Youtube-film på en egen-sinnig moppe uppallad på full gas) Gnistan är så fin så fin, i förgasaren är det bensin bensin men trampa tills man lider pin…. Går den igång, vilket den gör efter ca 200 … Läs mer →