↓
 

Nymanbolagets Autoped 1953-1955

Nymanbolagets Autoped 1953-1955
Nymanbolagets Autoped 1953-1955
  • Hem
  • Blogg
    • Elopeden
    • Liten
    • Monarpeden
    • NV5
  • Del för del
    • Bensintanken
    • Förgasaren
      • BING sprängskiss
      • BING tekniska datablad
      • Luftfiltret
      • Vad står siffrorna för?
    • Hjulen
      • Bakhjul med Torpedo transportnav
      • Framhjulet
      • Ta loss kuggkransen från bakhjulet
    • Ljusomkopplaren
    • Motorn
      • Avgasröret
      • Cylinder
      • Kåporna
        • Göra egna kåpor
      • Kolven
      • Pysen
      • Tändningen
        • Ingen gnista på stiftet
        • Ställa in tändningen
      • Transmission och frikoppling
      • Vi sätter ihop en 31cc Typ 01
      • Vi tar isär en 40 cc med koppling
      • Viktkompensera en 31cc – går det?
    • Ram och detaljer
      • Pedalerna
      • Spännrullens plats för kilremsdrift
    • Sadeln
    • Stilbilder
    • Styret
      • Handtagen
    • Tips & Trix
    • Torpedonav – Isärtagning
    • Verktygslådan
    • Vevpartiet
    • Tekniska data
  • Projekt
    • Liten, en unik 54a
      • Delarna
      • Detaljer
      • Framlyktan
    • Monarped 1955
      • Bing 15
      • Färger
      • Framgaffel
      • Frikopplingen Rex/Pilot
      • Pallas 8/9
        • Reparation – Infästet på Pallas
      • Renovering av Pilot FM50.1
      • Tekniska data Monarped 578
    • Projekt 714 – Autoped 31cc
  • Reservdelar
  • År för år
    • 1953
    • 1954
      • NV 115
      • NV 117 A
      • NV 117 B
      • NV 118 A
      • NV 118 B
    • 1955 – 1956
      • NV 1115 (Crescent)
      • NV 1117 (Crescent)
      • NV 1118 (Crescent)
  • Köp/Sälj
  • Annan kuriosa
    • Besök
    • Blixt
    • Rambler
    • Reklam och liknande
    • Specialbyggen
    • Tillbehörsbutiker – länkar
  • Om autopeden.se
    • Frågor & svar
    • Kontakta autopeden.se
Hem→Del för del→Motorn→Transmission och frikoppling

Transmission och frikoppling

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sök

Senaste inläggen

  • Mest småplock
  • Pilotmotorn uppgraderas
  • Dekaler av eget snitt
  • Trimmat!
  • En bra leverantör av hjul


Annons

Stora tvåtaktsboken

Du kan renovera din motor!
Knackar det från motorn? Slirar kopplingen? Går Moppen bara till kiosken? I denna bok får du lära dig hur du renoverar tvåtaktsmotorer från 31 till 246 kubik.

Dekaler o Skyltar


Lindom Magnetservice


Verktygshandböcker & Reservdelskataloger

Länklista

  • Hjorteds Mopedmuseum
  • Ingen gnista på stiftet?
  • Lindom Magnetservice
  • Mo-ped.se
  • Mopedmuseum
  • Mopedsadel
  • Nymans Vänner, Uppsala
  • Raketsport
  • Rubber Mek
  • West Coast Moppers
©2021 - Nymanbolagets Autoped 1953-1955 - Weaver Xtreme Theme
↑