Ramen framifrån.

 

 

 

 

 

 

Fästet till framhjulet. Dock är detta troligen inte till en 54:a, då dessa tydligen skall ha teleskopfjädring.

 

 

 

 

 

Infästningen för motorn. I detta fall en 40 cc.

 

 

 

 

 

Fäste för bakhjul.

 

 

 

 

 

Bensintank, modell stor.

Stor tank kom under 54.

 

 

 

 

Gaffelinfästningen. Ser lite moderniserad ut…

 

 

 

 

Lyktan fanns 53 och på en del serier 54.

 

 

 

 

 

40cc motorn med välvda kopplingskåpan kom slutet av 54. 54 fanns gummiinsugsrör mellan förgasare och cylinder viket tyder på att motorn kan var en sen 54:a.

 

 

 

 

 

 

Tutan kom på modeller efter NV5.

 

 

 

 

 

 

 

24 tumshjul med röd bottenfärg fanns från slutet av 54.

 

 

 

 

Långa ljuddämparpipen fanns på de första NV-modellerna innan den kortades av mot slutet av 54. Du har även ramfästet för överliggande avgassystemet.

Ramen ska ha centralstöd som kläms fast på rörbiten under tramppartiet.

 

Ingvarstödet som följde med är inte originalstöd men är mycket bra till Autopeden.

 


Insugningsdämparen av plåt verkar vara den rätta då det finns ramfäste för den. Syns på bild tre ovanifrån räknat. Sitter på sadelröret ovanför motorfästet.

 

 

 Vänder vi på ramen hittar vi en svans!

Det är där som centralstödet skall sitta fast.

 

 

 

 

 

 

Kedjeskyddet dolde en gul ring, vad kan det vara? Kedjeskyddet har inget med Autopeden att göra, men man vet aldrig…

 

 

 Alltså, misstanken just nu är att det kan vara mest en 117B. En sen 53:a dessutom. (24tumshjul, liten tank och cremefärgad bottenfärg på fälgarna. )

Autopeden finns, det är ingen HPD!

Denna Autoped dök upp på Blocket med de magiska orden ”original”. Kan inte finnas två likadana HPD! 1954 stod det, men herrn som sålde visste inte vilken beteckning den hade.

Så nu är det mest att luska vidare.