Skärmarna var ju vita och för stora att blästra i det Jula-skåp som jag har tillgång till, så en vänlig granne med resurser ordnade riktigt fina plåtrena skärmar.

Där skärmen fäste i gaffeln (längst upp) hade skärmen gått av (utmattning av vibrationer troligen) och reparerades senare med ett epoxilaminat på insidan. Alla blästrade detaljer, skärmar och bensintank, belades med en epoxiprimer.

 

 

Därefter så har de lackats med Multonas lackfärg. En av deras stämmer väldigt väl. Återkommer om detta senare.

Avslutats med ett lager tvåskiktslack på toppen.

Jag avråder med bestämdhet att nyttja Biltemas lacker. Ren skit. Fick göra om en detalj helt.

 

 

 

 

Så här ser den ut just nu. Att tänka på är att skärmen bak monteras ihop med bensintank och pakethållare i ett stycke. Bakhjulet skall inte vara ivägen då!

Samma sak med framskärmen, monteras enklast utan däck i vägen.

Mycket bult är M6, men det finns undantag. En god hög med M4, M5 och M6 i längder från 15 – 35 mm kommer man långt med.

 

 

 

 

 

Just nu står detta att försöka lösas. Det icke originala Ingvarstödet är monterat, men kedjespännaren gillar inte läget.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En läckande bensinkran är alltid spännande, men hur bryter man upp denna EVERBEST? Svaret är enkelt, det gör man inte. Everbest håller inte för Alkylatbensin, gäller att hitta en som gör det.

 

Luftrenarburken, hur tas den isär på bästa sätt? Det gör man inte heller. Dock skall man hålla reda på innehållet om vajern behöver bytas så det återmonteras i rätt ordning.