SIDAN ÄR UNDER FRAMVÄXT.
Först måste jag säga en viktig sak; det skiljer mellan motorerna redan här.
Den motor vi skall följa här nedan har motornummer 110 och den som jag har färskast i minnet har 5000+. Det är inga stora saker som skiljer, men lite är det. Sen skiljer det åt från t.ex. Stora Tvåtaktsboken som renoverar en 31cc med koppling. Typ 01 har inte koppling i ordets rätta bemärkelse, utan mer putt-i-från-spak.
Då börjar vi
Ser bordet ut så här? Allt nytvättat och klart för hopsättning?
Autosol, kullagerfett, ringtänger, gummihammare och små rörstumpar i kul dimensioner. Det är bra att ha saker. Det som saknas på bilden är lite tvåtaktsolja. Att smörja in kolv, cylinder och övriga vevhusdelar med.
Dessa tre packboxar skall bytas. En sitter direkt i blocket och de övriga två i bleckhållare. Dessa är vi försiktiga med när vi med milt våld tar ur och plockar i nya.