NV5 var ursprungsautopeden.
Mest småplock
Just nu testas en renoverad äldre motor på ramen. Kolven värmenöp vid första körningen så det gäller att ta det lite lugnt och gubbköra. Jag uppdaterar hela tiden sidan med…
Trimmat!
Efter förra färdens kedjehaveri (!) och även viss förstörelse av kuggarna på drevet, inhandlades ny kedja och drev från Erik Linding.Se till att den lilla förlängningen medföljer. Eventuellt behövs två…
Ljuset är skådat!
Kjell&Co är en butik att lita på när det gäller elektronik – än så länge. Denna butik har bl.a. 12V “cykellampor” med E10-sockel. Länk dit ->
Det blev svart!
Nu är det lite bättre varv på motorn faktiskt. Så bra att det blev svart både fram och bak. Båda lamporna i framlyktan blev blåsvarta och därbak gick bara tråden…
Frappafrappa är inte rätt
Efter en runda med den nyrenoverade autopedmotorn fick jag en ny upplevelse. Helt plötsligt försvann all ork och en hårtork blåste på min högra fot. En trasig topplockspackning är inte…
Omlindat är bra!
Efter att ha modifierat ett antal blåa STEFA / JOFA-spolar så att de skall passa i Autopedens elskåp tyckte jag det var dags att prova omlindat. Skickade de trasiga spolar jag hade…
NV5:an går som själve…
Efter att ha bytt ut tändspolen mot en modifierad STEFA-spole går NV5:an som ett spjut. Inga mystiska stopp noterade. Dock är släpskorna lite väl långt bort, så ett försök att…
NV5-an tog semester
Efter en knackig åktur på 2 mil så stannade NV5:an. Efter att ha pillat loss tändstiftet kunde det surt konstateras att det saknades blixt. Dags för lite renovering kanske.