Hoppa till innehåll
NV Autoped 1953-1955
En svensk klassiker från Nymanbolagen
Projekt
Liten, en unik 54a
Delarna
Detaljer
Framlyktan
Monarped 1955
Tekniska data Monarped 578
Renovering av Pilot FM50.1
Renovering av Pilot FM50.1 Del 1
Renovering av Pilot FM50.1 Del 2
Renovering Pilot Del 3
Frikopplingen Rex/Pilot
Reparation – Infästet på Pallas
Pallas 8/90
Bing 15
Framgaffel
Färger
Monarped M55
Reservdelar
Reservdelar
Tillbehörsbutiker – länkar
År för år
Årtalsbestämma och färger
1953
1954
NV 115
NV 117 A
NV 117 B
NV 118 A
NV 118 B
1955 – 1956
NV 1115 (Crescent)
NV 1117 (Crescent)
NV 1118 (Crescent)
Del för del
Hjulen
Ta loss kuggkransen från bakhjulet
Bakhjul med Torpedo transportnav
Torpedonav – Isärtagning
Framhjulet
Ram och detaljer
Avgasröret
Bensintanken
Handtagen
Kåporna
Göra egna kåpor
Pedalerna
Sadeln
Styret
Verktygslådan
Vevpartiet
Förgasaren
BING sprängskiss
BING tekniska datablad
Vad står siffrorna för?
Remdrift
Spännrullens plats för kilremsdrift
Motorn
Cylinder
Kolven
Pysen
Luftfiltret
Transmission och frikoppling
Elektricitet
Ljusomkopplaren
Kondensatorn
Tändningen
Ställa in tändningen
Ingen gnista på stiftet
Tips
Vi sätter ihop en 31cc Autopedmotor
Vi sätter ihop en 31cc Typ 01 – Ej klar!
Vi tar isär en 40 cc med koppling
Viktkompensera en 31cc – går det?
Köp/Sälj
Annan kuriosa
Blixt
Rambler
Original
Stilbilder
Specialbyggen
Besök
Reklam och liknande
Blogg
Autopedigt
Elopeden
Liten – en unik 54a
Monarpeden
NV5
Kontakta autopeden.se
Frågor & svar
171
11 augusti, 2015
Autopedmekarn
Inläggsnavigering
Föregående inlägg: Omlindat är bra!